styrketræne
0

Derfor bør du styrketræne

Styrketræning er vigtigt at lave, og det har mange fordele. Det er også en aktivitetsform flere og flere gør brug af, men der er stadig mange, som ikke kender til de mange fordele ved aktiviteten. Mange af fordelene vedrører selvfølgelig kroppen, men også ens psyke kan forbedredes meget. Her kommer derfor de bedste grunde til, at du også skal styrketræne – og de handler bestemt ikke alle sammen om, hvordan du får de største muskler.

Styrketræning er godt for din krop

De fleste forbinder styrketræning med tonet udseende og store muskler, men det er det ikke nødvendigvis. Styrketræning har mange fordele, som ikke handler om, hvordan ens krop ser mere muskuløs ud.

Få en bedre holdning. Dette er helt klart en af de største fordele, da det ikke er unormalt, at folk har en dårlig holdning – ofte sker det, fordi man sidder ned ved et bord en hel dag eller lignende. Ved at styrketræne opbygger du dine muskler, og de bliver større. For at forbedre din holdning skal du især fokuserer på dine mave- og rygmuskler. En bedre holdning og større rygmuskler betyder selvfølgelig også, at du mindsker muligheden for rygproblemer i fremtiden. En sideeffekt af dette vil være, at din balance helt automatisk også vil blive bedre, når du får større muskler.

Herudover vil din generelle muskelmasse jo også forhøjes, og du vil på mange måder blive stærkere. Samtidig bliver din kondition faktisk også bedre og det hjælper dit blodomløb, så det også forbedres.

mere info på kondition.dk

Styrketræning er meget mere end store muskler

Styrketræning behøver ikke handle om, at man vil se godt ud og have så store muskler som muligt. Det gør nemlig meget mere end det, og styrketræning bør derfor også gøres af folk, som ikke nødvendigvis er interesseret i at forbedre deres krop.

Styrketræning gør dig glad. Du bliver glad af at styrketræne, fordi der frigives endorfiner. Dette er også med til at nedsætte risikoen for depression og stress. Så det kan være en rigtig god ide at tage ned i centret i stressede perioder eller om vinteren, hvor man har større chance for at blive deprimeret grundet de korte dage uden sollys.

Derudover er styrketræning bare enormt godt for en. Det styrker ens immunforsvar og beskytter også mod diverse sygdomme som diabetes og hjerteproblemer. Generelt er motion bare rigtig godt for ens krop og psyke.

Hvis du træner for at blive stor, kan det godt tage langtid. Men det vil til gengæld ikke tage langtid, før du vil kunne mærke resultater. Bare fordi du ikke får en sixpack med det samme betyder ikke, at det slet ikke gør noget godt. Oftest er det bare svært at se forbedringer fra dag til dag, men tager man til gengæld to billeder med to måneders mellemrum, vil man snildt kunne se en forskel. Herudover så er mange af fordelene jo ikke synlige. Så det kan være, du allerede efter et par dage kan mærke, at du er gladere og har mere overskud.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *